fbpx

10

06

19

Hardlopen is genieten. 3 tips om alvast te starten!

Hardlopen is genieten NIEUW PROGRAMMA VAN RUNSPIRATION

 

Gefeliciteerd met je beslissing om tijd te nemen voor jezelf en te gaan werken aan meer zelfvertrouwen, motivatie, een fitter lichaam, door hardlopen! Hoe mooi zou het zijn om op 22 september samen aan de start te staan van de 5 kilometer Nijverdal Cityrun?

 

Met deze 3 tips kun je alvast aan de slag.

  • Om straks 5 kilometer te kunnen lopen moet je lichaam wennen aan de belasting. Dat betekent dat je regelmatig, 2-3x per week erop uit gaat om te trainen.
    Beschouw deze trainingen als afspraken met jezelf. Plan ze om de 2-3 dagen in de agenda, net als een afspraak op je werk, een afspraak voor de kapper. Maak het belangrijk voor jezelf en kom die afspraak na.

 

  • Je kunt nu al beginnen met die afspraken met jezelf, door ze nu al te gaan plannen en te starten met wandelen. ¬†Wandelen is een prima voorbereiding op het hardlopen: je werkt aan je conditie en went aan de (schok) belasting voor je lichaam. Bovendien wen je zo aan de nieuwe gewoonte om tijd voor jezelf vrij te maken.
    Plan voor jezelf de weken voor de start van het trainingsprogramma 3 wandeltrainingen per week, waarin je tussen de 30 en 45 minuten wandelt (langer mag ook).

 

  • Denk na over de volgende vraag en noteer het voor jezelf:
    • Wat is het resultaat dat je wenst, na het hardloopprogramma? Wat is er dan anders?

 

Veel plezier!
Marian Freriks
vitaliteitscoach & hardloop trainer

Top